4500 TL Üzeri Siparişlerde ÜCRETSİZ KARGO
Merhaba  Ziyaretçi,  Hoş Geldiniz!
Menü
Hesabım
Şifremi Unuttum
Kayıt Ol
Devrim Sayın Anlatıyor: Destek Gazı
18.08.2025

Devrim Sayın Anlatıyor: Destek Gazı

Arkadaşlar herkese merhabalar, bugün size destek gazından bahsetmek istiyorum.

Destek gazından bahsetmeden önce kısaca lastik yapımızı tanıyalım istiyorum. Bizim motosiklet lastiklerimiz, otomobillerde olduğu gibi tabanları düz değil, oval bir yapıya sahiptir. Bunun temel sebebi de ağırlık merkeziyle hareket eden makinelere sahip olduğumuz için virajlarda motosikletim yattığında, yerle temas eden alanın daha fazla genişlemesi ve böylelikle güvenli bir viraj dönmek diye özetleyebiliriz. Genel olarak bakarsak motosiklet lastiklerimiz düz giderken kat ettikleri yol daha fazladır. Bunun da temel sebebi, oval yapısından dolayı taban alanların en uzun çapa sahip olmasıdır. Biz biraz önce sizin için örnek bir lastik ölçtük, her bir turunda bu lastiğim 140 cm yol alıyor. Peki  viraja girdiğimizde nasıl oluyor? Viraja girip motosikletimizi yatırdığımızda, yere temas eden alanlarım çapı oldukça küçülüyor, bunu da biraz önce sizin için hesapladık, yaklaşık 140 cm’’den 120 cm’e düştü.

Peki bu durum motoruma nasıl etki ediyor? Bir viraja girdik, ortalama 100 km hızla giderken motosikletimizi yatırdık ve hızımız 85'e düştü. Biz bunu fark ettik mi, hayır çünkü ekranımda bunu fark edemeyeceğim. Motosiklet lastiklerimin dönüş sayısı eşit olduğu için kilometre saatinde herhangi bir değişiklik olmayacaktır fakat GPS altında bakıldığında hızınızda oldukça bir düşme olacaktır. İşte biz viraj içerisinde hızımızı sabit tutabilmek için kullandığımız gaza destek gazı diyoruz. Bu sırada tabii hızınız 100'den 110’a, belki 115’lere çıkacaktır ama GPS altında aynı hızla gidiyor olacaksınız.

Destek gazı size ne kazandırır? Genel olarak biz virajlarda şunu isteriz, ön lastik ve arka lastiğin yere bastığı ağırlık eşit olsun ki arkada da önde de iyi bir tutuş olsun. Eğer hızınızı arttırıyorsanız tutuş ve ağırlık merkezi arkaya kayacaktır, yavaşlıyorsanız da ağırlık önde olacak ve arkada tutuş azalacaktır. İkinci olarak da viraj çizginizi koruyabilmek için, eğer hızınız düşerse viraja girdiğinizde içeriye doğru bir kapanma olur, artarsa çizgi dışına doğru taşarsınız, hızınız sabitse viraj çizgisini oldukça iyi koruyabilirsiniz.

Hepinize güvenli sürüşler diliyorum.

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.