Herkese merhabalar, bugünkü konumuz motosikletle trafikte filtreleme nasıl yapılır?
Sonuçta bir çoğumuz iki teker ve trafikte çok daha az yer işgal eden motosikletleri kullanıyoruz. Yeri geldiğinde bunun avantajını da mutlaka kullanmamız gerekiyor. Duran, tıkanmış trafikte ya da çok yavaş akan trafikte, burada parantez içinde de belirteyim, maksimum 30 km ve altındaki hızlarda yaptığımız şey filtrelemedir.
Burada çok dikkatli olmamız gerekiyor çünkü araçların yanından ya da bir araçla kaldırımın arasından geçmemiz gereken durumlar da olabiliyor. Bu noktada birincisi, önünüze bir yaya çıkabileceğini hiçbir zaman unutmayın. Başka bir motorun da filtreleme yapıp yan şeritten sizin tarafınıza doğru gelebileceğini unutmayın. Açılabilecek kapılar olabilir ya da arada küçük boşluk oluştuğunda, yandaki şeritten hemen o boşluğu doldurmak için başka bir araç önünüze atlayabilir. O yüzden de 30 km altındaki hızlarda, hemen tepki verip durabileceğiniz hızlarda filtrelemeyi yapabilirsiniz.
Örneğin 200 metrelik bir kuyrukta trafik lambalarını bekleyen arabalarla birlikte beklemenin anlamı yok. Kurallara uygun bir şekilde öne kadar gidebiliriz. Eğer uzun araçlara da denk gelirseniz bunların yanında pek filtreleme yapmamaya dikkat edin, çünkü filtrelemenin büyük bir kısımda uzun aracın kör alanında kalacaksınız. Bu bir belediye otobüsü ya da bir tır veya herhangi uzun araç olabilir. Hiç istemeden sizi altına alabilir. Aman dikkatli olun.
Şunu da hatırlatmak lazım, normalde trafik kanununa göre bir şeridi aynı anda birden fazla araç yan yana işgal edemez. Aslında filtreleme trafik kurallarına aykırı bir durum ama bir yandan da motosiklet kullanırken bunun avantajını kullanarak filtrelemeyi yapabiliriz. Yine de bunun kanuni olmadığını her zaman aklımızda tutmalı ve tedbiri elden bırakmamalıyız. Hepinize güvenli ve keyifli sürüşler diliyorum, görüşmek üzere.