Merhaba, bugün size motosiklet sürüşü sırasında bakışın önemi hakkında birkaç cümle hatırlatmak istiyoruz.
Bakışın en önemli fonksiyonlarından biri bilgi toplamaktır. Doğal olarak biz çevresel bir bakışa hakim olarak etrafımızda olan biten bütün her şeyi taramaya çalışırız. 360 derece bilgi toplama amacıyla bakışımızı kullanırız, aldığımız bilgiyi planlayarak işleriz ve motor üzerinde uygulamaya koyarız. Yani bilgi toplamak için bakış oldukça önemlidir. Hani klasik bir laf vardır, bakış yoksa sürüş yok, görüş yoksa sürüş yok şeklinde özetleyebiliriz.
İkinci önemli bir etkisi de bakışın yönlendirme etkisidir. Vücudumuzun yönlendirme komutu bakışla beraber gelir. Siz düz bir çizgide yürürken bakışınız bu çizginin doğrultusunun dışına çıktığında, yürüme çizginiz bakışınıza doğru gelmeye başlar. Bu bizim vücudumuzun çalışma şeklidir. Bu yönlendirme komutunu motosiklete aktarmak da çok basit bir tekniktir. Gidonu kullanarak bu yönlendirme komutunu motosiklete aktarırız, sola git ya da sağa git şeklinde… O anki hızımıza göre bu gidonu düz kullanırız, ya da ters kullanırız, kontra tekniği uygulayarak motosikletimize yön tayin ederiz. Bakışımız, motosikletimizin gittiği doğrultunun bir adım önünde olmalıdır. Her zaman bir sonraki gideceğimiz çizgi neresi olacak, gideceğimiz nokta neresi olacak, bunun komutunu bakışla yakalamış ve motora vermiş oluruz, o yüzden de motosiklette sürüş sırasında bakış oldukça önemli bir konudur. Hatta hiçbir zaman bitmeyen bir çalışmadır, sürekli antrenman yapmamız gerekir. Çünkü çevresel bakış algımızı geliştirmek ve bakışın düşüklüğünü yukarıya kaldırabilmek önemlidir. Motosiklette yüksek yerde oturuyoruz, bu yükseklikten göz ile daha da ileri noktaya bakarak daha da erken bilgi toplama avantajına sahip olabiliriz.
Böylece bakış konusunun önemini bir kez daha hatırlatmış oluyoruz.