Görsellerde kullanılan camlar görsel amaçlıdır. Kasklar aksi belirtilmediği sürece şeffaf vizör ile gelmektedir
Kask ile ilgili Kullanıcı Kılavuzuna Buradan Ulaşabilirsiniz.
Alpinestars Supertech R10 Carbon Team Spor Motosiklet Kaskı Mat Siyah / Kırmızı / Beyaz
Supertech S-R10 kaskı, Alpinestars'ın MotoGP efsanesi Andrea Dovizioso, Jorge Martin ve Jack Miller gibi MotoGP sürücüleriyle birlikte, Alpinestars Kask Ürün Geliştirme Departmanı tarafından yıllarca süren yoğun araştırma, geliştirme ve testlerin sonucunda ortaya çıkmıştır.
S-R10 kaskının tasarımındaki ana odak, özellikle koruma ve yeni bir güvenlik seviyesinde en yüksek performansın sağlanmasıdır. Kask, mükemmel havalandırma, benzersiz konfor ve mümkün olan en hafif ağırlığı sunacak şekilde tasarlanmıştır; hiçbir diğer özelliğinden ödün verilmeden. Kaskın tasarımında benzersiz bir diğer önemli unsur ise gelişmiş aerodinamik özellikleridir. Kask, rüzgar tünelinde yapılan sayısız testle, sürtünmeyi azaltmaya ve yüksek hızda aerodinamik stabiliteyi sağlamaya yönelik optimize edilmiştir.
Supertech S-R10 kaskı, hafif yapısı, aerodinamik tasarımı ve gelişmiş koruma sistemleriyle yarışçılar ve performans odaklı sürücüler için ideal bir seçenek haline gelmiştir.
KARBON KABUK YAPISI ÇOK KATMANLI KOMPOZİT, ÇARPMA ANINDA ENERJİYİ DAĞITIR
ECE 22.06, DOT ve FIM standartlarına onaylı olan Supertech R10 kaskının dış kabuk yapısı, son derece gelişmiş bir kalıplama teknolojisi kullanılarak üretilmiştir. Bu yapı, 3K yüksek yoğunluklu karbon dış katmanı, tek yönlü karbon kompozit katman, aramid fiber katman ve cam elyafı katmanını içeren çoklu kompozit kombinasyonu ile güçlendirilmiştir.
3K yüksek yoğunluklu karbon dış katman, dış kabuk üzerinde mükemmel dayanıklılık ve enerji dağılımı verimliliği sağlar.
Tek yönlü (UD) karbon kompozit katman, dış kabuk etrafında önemli ölçüde daha büyük bir radyal dayanıklılık sağlar, kompresyonu engeller ancak iletilen darbe enerjisinin azaltılması için kontrollü deformasyona izin verir. Aramid fiber ve cam elyafı katmanları, kritik penetrasyon koruması sağlar.
Bu çok katmanlı kompozit kombinasyon, her şeyi önceden işlenmiş fiber üzerine uygulanan gelişmiş bir epoksi reçinesiyle birbirine bağlayarak oluşturulmuştur ve reçine ile fiber arasındaki ideal oranı mükemmel bir şekilde kontrol eder. Bu, dayanıklılığı, mekanik performansı ve hafifliği maksimize eder. Malzeme katmanlarının kombinasyonu, enerjiyi daha geniş bir alana yayarak ve EPS astar tarafından daha iyi emilmesini sağlayarak enerji yönetimini geliştirir, ayrıca dış kabuğun deformasyonunu sınırlayarak güvenliği artırır.
S-R10’un benzersiz dış kabuk yapısı, son derece etkili darbe koruması sağlar. Alpinestars'ın son teknoloji Ar-Ge merkezinde bulunan tam donanımlı kask test tesisinde yapılan kapsamlı bir darbe araştırma programı gerçekleştirilmiştir. Araştırma ve geliştirme çalışmalarımız, S-R10’un doğrusal ve eğik darbe performansı sonuçlarının, mevcut ECE 22.06 kask düzenleme standartlarının sınırlarını çok aştığını göstermiştir. Doğrudan doğrusal darbeler için, yani kask ile bir cisim arasındaki 90 derece açıyla gerçekleşen darbeler, S-R10 standartları, ortalama %37 oranında aşmaktadır. Eğik darbe performansı ve rotasyonel ivme için, darbe enerjisinin doğrusal olmayan bir açıdan geldiği durumlarda (yani 90 derece veya dik açıya sahip doğrusal bir darbe değil), S-R10 standartları %65 oranında aşmaktadır.
İÇ KABUK
S-R10'UN İÇ KABUĞU, FARKLI YOĞUNLUKLARDA EPS'DEN YAPILMIŞTIR
S-R10, dış kabuk gibi dört iç kabuktan oluşur ve dört anatomik bedende mevcuttur. S-R10’un yapısı, sürücülerin doğru şekilde uyum sağlamasını garanti edecek şekilde optimize edilmiştir; bu, yalnızca konforu artırmakla kalmaz, aynı zamanda genel ağırlığı azaltır ve en önemlisi, darbe anındaki kaskın etkinliğini artırır. Kaskın dış kabuğunun altında, sekiz parçadan oluşan çok yoğunluklu bir EPS astar bulunur. Altı farklı yoğunluk, dış kabuk üzerinde dağılan darbe kuvvetlerinden gelen mükemmel enerji emilimini sağlamak ve aynı zamanda yakın ve konforlu bir uyum elde etmek için stratejik olarak farklı bölgelere yerleştirilmiştir. EPS astar, dış kabuk gibi, her kask bedeni için benzersiz bir boyuta sahiptir ve bu, kaskın performansını ve uyumunu, özellikle koruma ve konfor açısından daha da kişiselleştirir.
DOĞRUSAL VE EĞİK GÜÇ YÖNETİMİ
EPS iç yüzeyi, optimize edilmiş ve düşük sürtünmeli bir alan oluşturarak üstün eğik darbe yönetimi sağlar. Diğer kask test türlerine gelince, en iyi kasklar, rotasyonel, eğik ve doğrusal darbe kuvvetlerine karşı koruma sağlayan kasklardır.
Bu rotasyonel, eğik ve doğrusal darbe kuvvetleriyle mücadele etmek ve bunları hafifletmek için, Alpinestars, EPS astarının iç yüzeyinde düşük sürtünmeli bir yüzey tasarlamıştır. İç yüzey, son derece pürüzsüz olacak şekilde cilalanmış ve ardından sürtünmeyi daha da azaltmak için özel bir kaplama uygulanmıştır, bu da konfor astarının EPS'a karşı hareket etmesine olanak tanır. Sonuç olarak, artırılmış rotasyonel, eğik ve doğrusal güç yönetimi sağlanır, böylece sürücünün kafası, kask içinde bağımsız bir şekilde hareket edebilir veya tersi şekilde, bu da eğik bir darbeden kaynaklanan baş, boyun, beyin ve omuriliğe iletilen kuvvet miktarını önemli ölçüde azaltabilirken, aynı zamanda beyin sarsıntısı olasılığını da azaltır. Özetle, rotasyonel darbe koruması, EPS astarının iç şekli ve özel kaplamasının kombinasyonu ile konfor astarındaki özel olarak geliştirilmiş yüzeyin birleşimi sayesinde sağlanır. Bu patentli teknoloji, rotasyonel ivmeyi sürücünün başına iletilmesini azaltır.
KORUMA
A-HEAD UYUM SİSTEMİ
S-R10'un kişiselleştirilmiş ve özel olarak yapılmış uyumuna ek olarak, kaskın benzersiz ve patentli A-Head Uyum Sistemi bulunmaktadır. A-Head Sistemi, kaskın, sürücünün kafasında oturduğu yükseklik ve açıları ayarlama imkanı sunarak tam olarak sürücünün tercihlerine göre ayarlanmasını sağlar. EPS, sürücünün başının kaskta ne kadar derin oturduğuna ve kaskın ne kadar öne veya arkaya eğildiğine göre adapte edilebilen ultra-spesifik bir ayar imkanı sunan A-Head Uyum Sistemi ile donatılmıştır.
Sistem, sürücünün tercihlerine göre başlık pozisyonunu ince ayarlarla değiştirme imkanı sunar. Bu sayede sürücüler, ideal baş ve boyun pozisyonunu bularak daha rahat bir sürüş deneyimi yaşar. Aşağıda ki video üzerinden S-R10 A-Head Fit Kişiselleştirme Videsuna erişebilir ve kaskınız iç pedlerini kendinize veya sürüş pozisyonunuza göre ayarlayabilirsiniz.
AERODİNAMİK
CFD simülasyonlarıyla geliştirilen, rüzgar tünelinde ve pistte doğrulanan S-R10 kaskı, düşük sürtünme performansı ve maksimum aerodinamik stabilite için optimize edilmiştir.
S-R10, geliştirilmesinin başından itibaren tam ölçekli rüzgar tünelinde test edilmiştir. Kask şeklinin geliştirilmesinde, farklı baş pozisyonlarındaki sürtünme katsayısı hedefleri ve farklı açılardaki stabilite, öncelikli hedeflerden biri olmuştur. İlk olarak Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (CFD) ile kapsamlı bir şekilde geliştirilen, ardından tam ölçekli rüzgar tünelinde doğrulanan ve nihayet pistte test edilen bu hedefler, kaskın tasarımını şekillendirmiştir. Sonuç, rüzgar galerimizde test ettiğimiz diğer yarış kasklarına kıyasla, yüksek hızda en düşük sürtünmeyi ve en yüksek aerodinamik stabiliteyi sağlayan bir kasktır. Bu, S-R10'u, fabrika MotoGP takımları tarafından en iyi aerodinamik performansı nedeniyle tercih edilen kask yapmıştır. Yol sürücüleri de bundan fayda sağlayacak; yüksek hızda boyunlarındaki gerilim azalacak ve rüzgar gürültüsü seviyesi düşecektir.
S-R10, iki ayrı aerodinamik spoyler ile gelir – bir standart, bir de daha uzun yarış versiyonu – ve her ikisi de Alpinestars'ın patentli serbest bırakma sistemi ile donatılmıştır. Bu sistem, elastik eklemler içerir ve spoylerin, hangi açı olursa olsun, önemli bir darbe aldığında kask kabuğundan ayrılmasına yardımcı olarak potansiyel rotasyonel enerjiyi azaltır.
Ayrıca, S-R10’un stabilitesini daha da desteklemek ve aerodinamik sürtünmeyi iyileştirmek için yan kanatçıklar da bulunmaktadır. Ayrıca, kask vizörü, aero-akustik performansı artırmak için turbulatörlere sahiptir. Sonuç olarak, standart yol spoyleri ile donatılmış kaskın aerodinamik performansına kıyasla, S-R10 kendisi zaten test ettiğimiz en yüksek performanslı aerodinamik kasktır ve yarış spoyleri ile aero kanatçıklarının birlikte kullanıldığı konfigürasyonla, sürtünmeyi ek olarak %4.54 oranında azaltmayı başarmış olduk.
HAVALANDIRMA
Supertech R10 kaskı, on bir havalandırma noktasına sahiptir.
Havalandırma ve nefes alabilirlik söz konusu olduğunda, göz yuvası hariç 11 havalandırma yuvası bulunur; bunlardan 7’si hava girişi (3’ü çene korumasında, 4’ü kaskın üst kısmında) ve 4’ü hava çıkışı (2’si çene çubuğunun yanlarında, 2’si ise kaskın arka üst kısmında) şeklindedir. Bu havalandırma yuvaları, iç EPS astarı üzerinden bir dizi hava kanalı ile doğrudan kaskın dış kabuğuna entegre edilmiştir. S-R10'da hava, yuvalardan içeri girer, ardından bir dizi kanal aracılığıyla sürücünün başı etrafında aktif bir şekilde dolaşarak kaskın arkasından dışarı atılır.
Üst havalandırmalar, havayı başın üst kısmına yönlendirerek daha iyi konfor sağlayan büyük bir merkezi kaydırıcıya sahiptir; açık olduğunda, sürücünün alın kısmındaki sıcak havanın dışarı atılması için havalandırma sağlar. Arka spoylerin altında, etkili sıcak hava tahliyesi için iki hava çıkışı yuvası bulunur. Çene havalandırmaları, kaskın ön kısmında, vizör kilit mekanizmasının yanlarındaki iki açıklıktan oluşur. Her bir kanadın köşesinde, havalandırmayı açmak veya kapatmak için kullanılan bir sekme vardır. Bu noktadan giren hava, vizörlerin iç kısmına yönlendirilerek, buharlaşmayı ve sislenmeyi etkili bir şekilde engelleyen bir hava akışı oluşturur. Ayrıca, çene çubuğu havalandırmaları, nemli havanın kaskın dışına atılmasına yardımcı olur.
VİZÖR ÖZELLİKLERİ
VİZÖR MEKANİZMASI, darbe anında istemsiz vizör ayrılmasını önlemek için metal kilit bileşenleriyle donatılmıştır ve kapalı pozisyonda ön metal kilit ile kilitlenir.
Vizör, darbe ve/veya kazalar sırasında istemsiz vizör ayrılmasını önlemek için bir metal kilit mekanizması kolu ve genişletilmiş görüş alanı sağlamak amacıyla alçaltılmış yan hat olmak üzere iki benzersiz özellikle donatılmıştır. Bu, zaten mükemmel geniş bir göz yuvasına sahip olan kaskta, sürüş konforu için 220 derece yatay ve 57 derece dikey görüş açısı sunar.
Vizör, yan kam mekanizmaları aracılığıyla kabuğa bağlanır, böylece vizörün dönmesini ve hareket etmesini sağlar, bu da onu tamamen kaskın kauçuk pencere kenarına karşı mühürlemeyi mümkün kılar.
Ayrıca, vizör, güvenli ve aletsiz hızlı sökme sistemi sayesinde kolayca değiştirilebilir veya çıkarılabilir.
S-R10, 3 mm kalınlığında, çizilmelere ve sislenmeye karşı kaplanmış bir Optik Sınıf 1 vizörle donatılmıştır.
Vizör, PINLOCK 120XLT - 100% MAX VISION lensini yerleştirebilmek için iç pinlere ve tear-off takabilmek için dış pinlere sahip şekilde donatılmıştır.
ÇIKARILABİLİR ASTAR
Astarlar çıkarılabilir ve yıkanabilir olup, anti-mikrobiyal tedaviye sahip kumaşlarla üretilmiştir.
Tepe Pedi: Tepe pedi ve boyun pedi elastik olarak bağlanmıştır, böylece oblique darbe yönetimi güçlendirilir. Dört panelden (ön, yanlar, arka) oluşan bir yapıya sahiptir ve uygun köpük kalınlığı ile optimize edilmiş bir uyum sağlar.
Üst Ped: Üst ped çıkarılabilir ve A-Head Uyum Sistemi sayesinde yükseklik ayarlanabilir.
Yanak Pedleri: Yanak pedleri, konfor ve nefes alabilirlik sunan yüksek kaliteli köpük ve kumaşlarla donatılmıştır. Ayrıca, yanak pedlerinde bir acil çıkarma sistemi bulunur; bu sistem, pistteki destek ve sağlık personelinin yan pedleri kolayca çıkarmasına olanak tanır. Ayrıca, bir hidrasyon sistemi kurulumuna olanak tanıyan bir kanal da içerir.
AĞIRLIK
Ağırlığa gelince, ECE / DOT / FIM sertifikalı Supertech R10 kaskı, orta boy için etkileyici 1.540+50 gram ağırlığındadır ve S-R10'a son derece yüksek bir performans, koruma ve ağırlık oranı sağlar.
YAPI
ÇENE PROFİLİ
Bir diğer dış kabuk tasarımı koruma özelliği, çene çubuğunun profilidir. Çene çubuğunun alt kısmı, özel olarak şekillendirilerek bir rahatlama bölgesi oluşturulmuştur. Alt profil, köprücük kemiğini açacak şekilde yükseltilmiştir ve sert karbon kabuğunun köprücük kemiğiyle potansiyel temas yerine, S-R10, kaskın kendisinden daha öne uzanan ve daha esnek bir kauçuk bileşiğiyle kaplanmış daha yumuşak bir EPP (genleşmiş Polipropilen) astarına sahiptir. Bu çene çubuğu tasarımı, motor sporlarında daha yaygın olan köprücük kemiği yaralanmalarını azaltan bir tasarım sunar.